Календар подій

14
Жовтня
Назад Вперед
Пн Вт С Чт Пт Сб Н
30 1 2 3 4 5 6
Переглянути за період:
з
по

Підписка на новини

E-mail
Роздрукувати Внутрішнє регулювання у сфері послуг

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Згідно з мандатом Декларації міністрів, прийнятої в м. Доха у 2001 році, та відповідно до Рішення про внутрішнє регулювання (S/L/70), прийнятого Радою СОТ з питань торгівлі послугами 26.04.1999, члени СОТ проводять переговори щодо внутрішнього регулювання у сфері послуг (стаття VI:4 ГАТС).

Метою зазначених переговорів є прийняття відповідних дисциплін щоб заходи, які стосуються кваліфікаційних вимог і процедур, технічних стандартів та вимог і процедур ліцензування, не створювали невиправданих бар'єрів у торгівлі послугами, базувалися на об'єктивних і прозорих критеріях, не були більш обтяжливими, ніж необхідно для забезпечення якості послуг, а у випадку процедур ліцензування, самі не були обмеженням на поставку послуги.

Довідково. Кваліфікаційні вимоги та процедури застосовуються, наприклад, до лікарів, інженерів, бухгалтерів, членів морських екіпажів, вчителів та науковців, перевізників та операторів буріння, журналістів, акторів тощо.

Технічні стандарти щодо характеристик послуги або способу її постачання можуть застосовуватися, наприклад, до якості води, здоров'я та безпеки, складання шкільних іспитів, екологічного туризму, маршрутів торговельного судноплавства, проєктування та будівництва, видобутку корисних копалин, вимог до реклами, продажу алкоголю та тютюну тощо.

Вимоги та процедури ліцензування можуть застосовуватися у сферах радіомовлення, побутового водопостачання, гірничодобувної промисловості, лісозаготівлі та видобутку інших ресурсів, шкіл та університетів, центрів дошкільної підготовки, лікарень та медичних закладів, магазинів алкогольних напоїв, таксі та інших перевізників тощо.

Переговори в рамках ГАТС визнали, що навіть якщо члени СОТ дотримуватимуться своїх зобов'язань з доступу до ринку в секторах послуг такі заходи, як ліцензування, кваліфікаційні вимоги та процедури, а також технічні стандарти можуть бути перешкодою для торгівлі послугами. Наприклад, надмірно тривала, складна та непрозора процедура ліцензування, відсутність об'єктивних та прозорих критеріїв, на підставі яких органи влади надають дозвіл можуть перешкоджати постачальникам послуг у доступі до ринку.

Відповідно дисципліни з внутрішнього регулювання можуть вирішити та запобігти подібним небажаним регуляторним практикам. У той же час, країни-члени, що розвиваються, які не мають нормативної бази для окремих секторів послуг, можуть скористатися керівництвами та технічною допомогою, що надаватиметься на основі майбутніх дисциплін.

ПЕРЕГОВОРНИЙ ПРОЦЕС

Багатосторонні переговори за цим напрямом відбуваються у рамках засідань Робочої групи СОТ з питань внутрішнього регулювання.

Починаючи з другої половини 2016 року групою країн, зокрема Австралією, ЄС та співавторами була представлена для обговорення пропозиція щодо систематизації в окремій домовленості адміністративних засобів упровадження ліцензійних та кваліфікаційних вимог і процедур, технічних стандартів у сфері послуг, таких як: встановлення терміну для подання та обробки заяв, платежі і збори, проведення іспитів щодо отримання дозволів на надання послуг тощо.

У результаті співпраці в жовтні 2017 року напередодні 11-ї Конференції міністрів СОТ був представлений проєкт консолідованого тексту з питань внутрішнього регулювання у сфері послуг до якого також приєдналась Україна, як співавтор.

Проте члени СОТ не спромоглися подолати розбіжності щодо низки положень проєкту з метою його схвалення на Конференції.

Відповідно у рамках 11-ої Конференції міністрів СОТ, яка відбулась 10 - 13 грудня 2017 року в м. Буенос-Айрес, Аргентинська Республіка, 56 країн включно з Україною розповсюдили документ щодо дисциплін з внутрішнього регулювання послуг (документ WT/MIN(17)/7/Rev.2 WT/GC/190/Rev.2).

Україна також приєдналася до Спільної заяви міністрів щодо внутрішнього регулювання послуг (документ WT/MIN(17)/61), яку ухвалили 59 членів СОТ. Спільна заява міністрів містила заклик до усіх членів СОТ посилити роботу після
11-ої Конференції міністрів для завершення переговорів стосовно внутрішнього регулювання завчасно до наступної Конференції міністрів.

Після 11-ої Конференції міністрів робота триває у режимі неформальних засідань співавторів спільної заяви міністрів та заінтересованих членів СОТ, під час яких відбувається постатейний аналіз проєкту консолідованого тексту домовленості з питань внутрішнього регулювання у сфері послуг та внесення текстових формулювань із відповідним обґрунтуванням.

Зазначений документ, зокрема, передбачає забезпечення оприлюднення інформації, можливості коментування до набрання чинності заходів, які стосуються кваліфікаційних вимог і процедур, технічних стандартів та вимог ліцензування; створення "єдиного вікна" для подачі заявок (в тому числі електронних) для отримання дозволів; створення інформаційних центрів для реагування на запити від постачальників послуг; встановлення обґрунтованих розмірів платежів за отримання дозволів тощо.

ПОЗИТИВНІ НАСЛІДКИ

Впровадження дисциплін із внутрішнього регулювання у сфері послуг надасть переваги для всіх постачальників послуг, зокрема для постачальників послуг у країнах, що розвиваються та найменш розвинених країнах, і особливо для мікро та малих підприємств через скорочення регуляторної бюрократії, вдосконалення вимог та процедур щодо ліцензування та кваліфікації, підвищення прозорості.

Крім того, проєктом документу передбачається цільова технічна допомога на розбудову потенціалу для зміцнення інституційної та регуляторної спроможності країн-членів, що розвиваються, для підтримки імплементації положень документу, а також на розвиток потенціалу постачання послуг та дотримання регуляторних вимог на експортних ринках.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

СОТ:  Переговори СОТ щодо дисциплін з внутрішнього регулювання.


Опитування

Оцініть діяльність Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства

Результати опитування

До списку голосувань

http://freegeoip.net/json